حجت‌الاسلام مُوَحِّد خطیب جمعه نکا؛

نماز جمعه یک فرصت عبادی، اجتماعی، سیاسی و  اقتصادی است

خطیب جمعه نکا با اشاره به سال‌روز تاسیس نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک فرصت عبادی، اجتماعی، سیاسی و  اقتصادی است، در جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین دستاوردها، اقامه نماز جمعه است که در آن هم به تقوای الهی پرداخته و هم مسائل اجتماعی و سیاسی، توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰ 29 July 2024

نماز جمعه یک فرصت عبادی، اجتماعی، سیاسی و  اقتصادی است

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد مُوَحِّد امام جمعه موقت این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) نکا برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام مُوَحِّد در آغاز خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه نمود و گفت: برای رسیدن به تقوا هم باید خودمان تلاش کنیم و هم اینکه از خداوند منان مدد بگیریم.
 
وی در خصوص راه‌های رسیدن به تقوای الهی، به خویشتن‌داری، رزق حلال، دوری از گناه، مقاومت در برابر گناه، ترک ربا و رباخواری و تقویت ایمان اشاره کرد و گفت: در ۹۰ آیه‌ی قرآن به «یا ایها الذین آمنوا» اشاره شده است و بعد از آن، دو دستور به مومنین داده می‌شود که یک دستور ایجابی و یک دستور سلبی است. 
 
خطیب جمعه نکا تصریح کرد: خداوند در دستور ایجابی، به صبر و نماز اشاره می‌کند و راه رسیدن به خدا را این دو می‌داند و در دستور سلبی، از رباخواری منع می‌کند و در جایی دیگر می‌فرماید: «اگر صدقه‌ای دادید، صدقه خودتان را با منت گذاشتن، باطل نکنید»، و در جایی دیگر می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از دشمنان، کسی را دوست خود نگیرید».
 
حجت‌الاسلام مُوَحِّد خاطرنشان کرد: آنچه که موجب تقویت ایمان و تقوا می‌شود این است که به دستورات ایجابی و سلبی که در این ۹۰ آیه‌ی قرآن که بعد از «یا ایها الذین آمنوا»، آمده است، عمل کنیم.
 
وی گفت: ایمان بدان معناست که اگر فردی مومن است، باید افراد جامعه، از دست و زبان او در امنیت باشند و یکی از موضوعاتی که ایمان انسان را تقویت می‌کند، عبادت است. عبادت یک معنی «عام» و یک معنی «خاص» دارد که معنی خاص عبادت، همین نمازها و روزه‌هایی است که می‌خوانیم و می‌گیریم اما معنی عام عبادت، شامل هر کاری است که در جامعه انجام می‌دهیم و مورد رضایت خداست، حتی وقتی سنگی را از جاده بر می‌داریم تا مشکلی برای کسی ایجاد نشود، عبادت است.
 
امام جمعه موقت نکا در خطبه دوم نیز خود و نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از گناه توصیه و به عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: بعد از پذیرش قطعنامه، زمانی که نیروهای ایران از مرز برگشتند، در همین ایام، منافقین وارد ایران شدند و در قالب ستون‌های زرهی به سمت کرمانشاه حرکت کردند. مردم قهرمان استان کرمانشاه به صورت خودجوش به حرکت در آمدند و حرکت ستون‌های دشمن را کُند کردند. فرماندهی میدان به صیاد شیرازی سپرده شد و او از تمام امکانات سپاه و ارتش استفاده کرد و طی یک حمله غافلگیرانه بر دشمن هجوم بردند و تعداد ۵۰۰۰ نفر از آنها را به درک واصل کرد.
 
حجت‌الاسلام مُوَحِّد گفت: منافقین چند سال در کمین نشستند و سرانجام بعد از سال‌ها توانستند شهید صیاد شیرازی را  مقابل منزلش به شهادت برسانند.
 
وی به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین اشاره و آرزو کرد به لطف پروردگار، این ماهیت پلید از روی زمین کَندِه شود.
 
خطیب جمعه نکا با اشاره به سال‌روز تاسیس نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک فرصت عبادی، اجتماعی، سیاسی و  اقتصادی است، در جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین دستاوردها، اقامه نماز جمعه است که در آن هم به تقوای الهی پرداخته و هم مسائل اجتماعی و سیاسی، توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود.
 
 حجت‌الاسلام مُوَحِّد با تشکر از رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا که سخنران قبل از خطبه بود و از زحمات بی‌شائبه این نهاد تشکر کرد.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار